Hoe een voormalige 'slogger' erin is geslaagd om in een maand van osteochondrose af te komen Skip to main content

Hoe een voormalige 'slogger' erin is geslaagd om in een maand van osteochondrose af te komen

Hoe gewrichtspijn te genezen
Ik wil u mijn verhaal vertellen, over hoe ik erin geslaagd ben van de artrose in mijn kniegewrichten af te komen en van osteochondrose in mijn onderrug. Ik ben geen arts, ik zal u niet uitleggen hoe ik het genezen heb, ik vertel u gewoon wat er is gebeurd.
Ik ben 62 jaar en gepensioneerd. Voor mijn pensioen werkte ik bij een afdeling van hoogovens, in de metaalbewerkingsindustrie. In het begin was ik gewoon een eenvoudige werknemer maar daarna kreeg ik een andere functie en werd ik veiligheidsingenieur. Als u weet wat het werk van een werknemer van hoogovens inhoudt, begrijpt u dat het heel iets anders is dan dat van een metaalbewerker. Ze verhitten staal in convertoren en alles wat ze moeten doen, is zitten en op hendels en knoppen drukken. Wij deden alles nog op de ouderwetse manier. Als het nodig was, gebruikten we een schop en soms zelfs een koevoet. Het was ongelooflijk heet in de buurt van de oven en er was geen mogelijkheid om aan de constante droogte te ontsnappen. Ik ruïneerde daar mijn knieën en mijn onderrug.
De continue pijn heeft een directe negatieve invloed op mijn uiterlijk. Ik werd de laatste 3 jaar snel ouder.
Gelukkig had ik het recht om op mijn 50e met pensioen te gaan omdat ik zo lang in dienst was bij een gevaarlijk bedrijf. Ik kon er gewoon niet meer tegen. Ik kon het het laatste jaar alleen maar volhouden dankzij verdovende injecties. Ik heb geluk gehad - er was een openstaande functie voor ingenieur. Die nieuwe baan bleek veel gemakkelijker, ver weg van de oven. Het heeft mijn gezondheid gespaard en had een gunstig effect op mijn aandoeningen. De pijn verdween en ik kon zelfs een tijdje zonder verdoving. Maar drie jaar voor mijn definitieve pensionering kreeg ik een ongeluk. Ik had mijn been behoorlijk ernstig verdraaid tijdens een vistochtje. De pijn en shock en een nieuwe ronde van verdovingen hadden hun invloed op het fragiele evenwicht en ik werd geconfronteerd met pijnscheuten in mijn knieën en onderrug.
Vanwege die blessure ontwikkelde ik veel te vroeg artritis.
Ik wil niet eens meer aan die drie jaren terugdenken. Het was een hel! Iedere ochtend gaf mijn vrouw me een injectie met Diclofenac, daarna kreeg ik er nog één op het werk en vervolgens thuis nog een die mijn vrouw me 's avonds gaf. U vraagt zich misschien af waarom ik in godsnaam niet met pensioen ging? Ik was mijn zoon aan het helpen. Zijn zoontje was pasgeboren en hij had zijn baan verloren. Ik moest ook zijn gezin helpen.
De laatste jaren liep ik met een stok. Vlak voor het volgende gezondheidsonderzoek schreef ik een brief voor vrijwillig ontslag. Ik zou het onderzoek sowieso niet doorstaan.

Hoe ik mezelf heb behandeld

Op basis van mijn lange ervaring met betrekking tot gewrichtsaandoeningen, kan ik zeggen dat artsen eigenlijk alleen iets over Chondrosamine weten. Alhoewel ze soms ook Hydrocortison of Diprospan kunnen voorschrijven.
Die HELPEN NIET!
Bovendien, de constante injecties met Diclofenac die ik nodig had om de pijn te verlichten, veroorzaakten maagpijn. Ik moest daarnaast een bismutsubnitraat nemen ter bescherming van het maagslijmvlies.
Tijdens mijn zoektocht naar een echt effectieve oplossing, had ik ook nog 4 puncties om het vocht te verwijderen. De laatste keer was er naast het vocht ook pus. De dokter vertelde me dat het zeer waarschijnlijk was dat ik op korte termijn een operatie zou moeten ondergaan, met een endoprosthese ter vervanging. Ze zouden mijn waardeloze knieën vervangen door nieuwe ledematen van titaan. Ik begon er meer over te lezen. Het bleek dat ik, zelfs als deze prothese goed zou gaan, nog steeds met een stok zou moeten lopen. De operatie zelf kost minimaal €4000. Dat is de prijs voor een Duitse prothese, die van ons zijn 1000 euro goedkoper, maar het risico op complicaties daarmee is groter. Kortom, ik heb besloten om er mijn tijd voor te nemen en alles goed te overdenken.
Ik besloot er de tijd voor te nemen en hard over mijn toekomstig lot na te denken.
Ik begon in te zien dat ik er op geen enkele manier aan kon ontkomen dat ik gehandicapt zou worden. En ik had het geld ook niet!
We dachten er samen veel over na, mijn vrouw en ik, en we hebben er veel over gesproken (ze was geweldig, echt waar) en we besloten om voor de operatie te gaan. Het leven stopt niet bij 61, en wat het geld betreft, dat heb je nodig om het uit te kunnen geven.

En toen gebeurde er plotseling een wonder!

Ik heb het eigenlijk aan mijn vrouw te danken. Ze had een jeugdvriendin, de vrouw van een gemeenteambtenaar. Deze man had net als ik pijn in zijn knieën. Nou, misschien niet zoveel.
Op een dag liep mijn vrouw over straat toen er een auto naast haar stopte. De ambtenaar stapte uit de auto en liep snel, met verende pas, naar de winkel.
Diezelfde dag belde Sandra (mijn vrouw) haar vriendin en vroeg haar hoe George zijn knieën had genezen. Hij was niet geopereerd, voor zover we wisten. Bovendien lopen mensen niet zo na een operatie.
Mijn vrouw Sandra heeft me gered, ik ben haar heel erg dankbaar.
Het bleek dat het allemaal te maken had met een nieuw product - Motion Free. Haar man hakte de knoop door en bijna een maand later liep hij weer als een kieviet. En ik zal het nog maar eens zeggen - IN EEN MAAND!
We raakten er beide opgewonden van maar op hetzelfde moment ook gefrustreerd. Het product was niet in ons land te koop. En we hadden er geen idee van hoe we het in Nederland konden bestellen, een land waar bijna alles alleen op recept verkrijgbaar is. In één woord gezegd, we bleven ons voorbereiden op de operatie.
Anderhalve maand later belde Sandra's vriendin en vertelde ons dat de balsem Motion Free ook in ons land de certificering heeft gekregen. Mijn vrouw smeekte haar vriendin om er meer over te weten te komen, en zo werd het bevestigd! Nu konden we het product eindelijk kopen, maar wel alleen via de officiële site. Ik denk dat ik een van de eerste klanten was die het bestelde!
Motion Free
Ik begon mijn onverbeterlijke knieën en onderrug er mee te behandelen. En weet u wat, het werkt! Aanvankelijk dacht ik dat het als verdoving werkte, omdat de pijn ongeveer 5 tot 10 minuten na het aanbrengen al minder werd. Ik voelde me stukken beter, zelfs mijn onderrug deed geen pijn meer. Om u de waarheid te vertellen, ik had het lang geleden al opgegeven. Ik zou willen dat ik op zijn minst mijn knieën er mee kon behandelen. Ik stond al op de lijst voor de operatie! Maar toen ik, een week na het aanbrengen van de balsem, erin slaagde me te bukken en mijn schoenen aan te trekken zonder een schoenlepel van een halve meter te gebruiken, realiseerde ik me dat Motion Free heel goed werkt!
In 2 weken tijd kon ik een half uur lopen zonder pijn in mijn knieën! Ik was duidelijk aan het herstellen! Nog eens twee weken later en ik beschouwde me weer als een gezond iemand - ik had geen pijn meer! Ik kon gemakkelijk bukken, lange afstanden lopen en fietsen (ik hou van fietsen).
Ik kon weer fietsen en lange wandelingen van 2 uur maken.
Het is nu een half jaar geleden sinds ik ben hersteld. Geen pijn meer! Ondanks het feit dat ik maanden geleden met Motion Free ben gestopt. Nu ga ik weer vissen, werk ik in de tuin en op het land en hou ik ervan om op mijn kleinzoon te passen! Mijn vrouw en ik zijn van plan samen op vakantie naar het zuiden te gaan! Mijn vrouw kan er niet over ophouden hoe mooi het daar is.
Als je gezond bent, dan is spelletjes doen met je kleinzoon niet irritant, maar brengen ze je, integendeel, genot.
Dus als u artritis, osteochondrose of artrose heeft, kortom als u pijnlijke gewrichten en rugklachten heeft, let dan goed op mijn informatie: Motion Free - geneest gewrichtsklachten!
John Walter, Biddinghuizen

Comments